tirsdag 2. september 2014

Crafty Individuals

Vi i Papirlosjen var så heldige å få velge oss et stempel hver fra Crafty Individuals som vi har kunnet velge selv på hvilken måte vi skulle bruke. Det var utrolig mange flotte stempler, så valget var ikke enkelt. Mitt valg falt på en montasje av flere ord satt sammen i et stempel. Stemplene er umontert. Jeg har for tiden litt dilla på å lage pengelommekort, som jeg har lært av min DT kollega Ane Lene. Så jeg har fått tillatelse fra henne å også ta med oppskriften på denne.
Arket er fra Pion og jeg synes det var så dekorativt i seg selv at jeg har ikke pyntet så mye på forsiden.

Inni kortet har jeg brukt stempelet. Mange av ordene passer godt til det å gi bort penger.Fordelen med disse kortene er at de er raske å lage og man kan tilpasse de til både jenter og gutter, gammel eller ung.
Kortet lager du på følgende måte:
Skjær ut et ark som er 8 1/4" x 12"
Score på 4", 6", 8"
Brett inn midten. Skjær hull til pengen i brette kanten, evt klipp litt ned om du ønsker. Jeg hadde 3 cm på hver side som jeg lot henge sammen. Punch ut midt på bretten en halvsirkel slik at det er lett å få pengene ut. Lim sammen i siden og i bunnen. Jeg har brukt 1/2" dobbeltsidig tape. Pynt etter ønske. 

Her er en mer guttete utgave. Og tar du en titt på bloggen til Ane Lene finner du mange flere ideer på hvordan du kan lage dette kortet.

Lykke til.
Hilsen DT Agneta



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar